top of page
Search

סטייל אישי כאמצעי לביטוי עצמי-קאמלה האריס

אחרי כמה ימים מאז שנבחרה קאמלה האריס לסגנית נשיא ארצות הברית ואחרי שעקבתי אחרי הסטייל שלה הנה סיפור קטן על הבחירות שלה ומה עומד מאחוריהן.

קאמלה האריס אישה ששווה לקרוא ולכתוב עליה לא? קאמלה היא האישה והוייס פריזדנט הראשונה באמריקה שהיא אפרו אמריקאית, אסיאתית אמריקאית שמכהנת בתפקיד הזה. תקרת זכוכית נשברה כבר אמרתי?

יש הרבה מה להגיד עליה אבל החיוך שלה בכל התמונות והסניקרס שהיא בוחרת לנעול בהרבה מהאאוטפיטים שלה מקרינים אישה שנמצאת על הקרקע, ביחד עם האנשים אותם היא בוחרת לייצג בתפקיד שלה. על הסטייל שלה ועל הנוכחות התקשורתית שלו, היא בוחרת יחסית בצבעים סולידיים כמו כחול כהה שמשדר אמינות ובטחון ביחד עם שחור ונגיעות של לבן שאומרות אני לא חוששת להיות שונה ולהביא משהו אחר. באירוע ההכרזה היא לבשה לבן, חליפה בגוון שנהב, של מעצבת העל קרולינה הררה, עם חולצת סאטן פוסי בואו ( pussy bow) עם הקשירה בצווארון.

באמריקה לבן היא מחווה לתנועה שנלחמה למען נשים וזכויותיהן ואפשר לראות שגם הילרי קלינטון בחרה בצבע הזה באירועים מכוננים. ב-1984 ג׳רלדין פררו האישה הראשונה דאז שנבחרה כמועמדת לתפקיד סגנית נשיא גם היא לבשה לבן בערב ההכרזה.

קאמלה בעצם ממשיכה קו מסויים של נשים מעוררות השראה, נשים חזקות, נשים שיש להן אמירה ויכולת השפעה על העם ונשים אחרות ומראה תמיכה באותו קו. היא מביאה משהו חדש, גם בתפקיד שהיא נבחרה לייצג וגם בדרך שהיא עושה את זה. אחד המשפטים הקצרים שהיא אמרה אך המאוד חשובים I am speaking בא להגיד לנשים שיש להן מקום, לדבר, להשפיע ולפרוץ תקרות זכוכית. ״ אני הראשונה אסל בוודאות לא האחרונה״ אמרה על התפקיד הזה.

נחזור לסטייל שלה גם לסרט הקשור בחולצתה יש סיפור מאחורי הבחירה. הבגדים מדברים את מה שהיא רוצה להגיד, לפעמים מילים לא מתארות או מסבירות כמו הבגד ששותף לאמירה החיצונית ובעיקר תומך בו.

נחזור לסניקרס של קונברס שקאמלה בוחרת לנעול במספר הזדמנויות ומגוון צבעים, כולל בחליפות שהיא בוחרת ושוב כדי להדגיש שהיא על הקרקע, שהיא כאן, שהיא עם העם שלה. הג’ינס והסניקרס הן בחירה מצויינת שמראה למצביעים שלה שהיא כמוהם, איתם.

הבחירות של הסטיילינג שלה מחוברות לאישיות שלה, הן גם מביעות עמדה, הן גם מחברות אותה למצביעים שלה, היא מודעת לנוכחותה כאישה בעולם שיש בו רוב גברי.

מה חשבת על קאמלה?


Recent Posts

See All
bottom of page