top of page
Search

5 החושים-שמיעה


חמשת החושים שלנו: טעם, ריח,ראיה, שמיעה, חישה (מישוש).

כולנו מכירים את חמשת החושים, אך מה משפיע על החושים שלנו ואיך כל זה מתקשר לסטייל, אופנה והדרך בה אנו בוחרים ומתלבשים.

כל שבוע ארשום על חוש אחר ועל הקשר וההשפעה שלו על הרגלי הצריכה שלנו.

חוש השמיעה:

חוש השמיעה הוא אחד החושים החשובים ביותר של האדם. הוא מאפשר לנו לתקשר עם העולם שמסביבנו, לפתח קשרים, ללמוד ולהבין אחרים. חוש השמיעה פעיל 24 שעות ביממה, גם כאשר אנו ישנים.

חוש מאוד מפותח שבעולם של היום הוא מוזן באופן חזק מאוד בכל מקום שאנחנו נמצאים בו, גם בבית לבד, הטלפון, ההודעות,המיילים, הכל מצפצף ומצלצל סביבנו כך שלעיתים מונע מאיתנו לשמוע את עצמנו בתוך כל הרעש.

הצלילים והקולות נכנסים דרך האוזן אל תוכנו ומניעים תהליכים שבאים לידי ביטוי בתגובות פיזיות כמו תנועה, ריקוד, תזוזה, רפלקסים וכו'.

שאנחנו נכנסים לחנויות היום כל חנות, יש מוזיקה שמתנגנת בעוצמות שונות, שיחות של אנשים, כל אלו משפיעים רבות על הבחירה שלנו באותו רגע ומכך על הקניה שלנו.

הקולות שאנחנו שומעים בראש גם משפיעים עלינו, האם זה מתאים לי או לא? האם אני ניראית רזה או שמנה עם זה? האם אני צריך את זה? השיחה הפנימית מתרחשת באופן מודע וגם בלא מודע והיא קשורה באופן ישיר לדרך בה אנו מגיבים למילים, צלילים, רעשים וכו.

אם הגענו לרכוש משהו ספציפי ואנחנו יכולים ליצור מיקוד ברכישה אז נצליח להשקיט את הרעש מסביב ולרכוש את מה שרצינו,מה שפחות קורה באופן כללי. ואם הוא קורה הרבה פעמים אנחנו רוכשים יותר דברים ממה שהיינו צריכים.

המסביב משפיע כך שיהיו פעמים נחזור הבייתה ולא נתחבר למה שקנינו ו- 2 אפשרויות יעמדו בפנינו:

או שנחזיר או שהפריט ישאר בארון ללא מטרה.

השמיעה מאוד מפותחת ולוקחת אותנו לזכרונות עבר, לצלילים שהכרנו בעבר, חיבור למוזיקה שהאזנו לה בתקופות מסוימות, כאשר נשמע את אותו צליל, לחן או מנגינה, ישר זה יפגוש אותנו בחיבור להווה שיכול להשפיע על הבחירות, תגובות שלנו כאן ועכשיו.

הרצון הוא לחדד את החושים כך שישרתו אותנו כאן ועכשיו ונוכל להשתמש בהם לצרכים שלנו מתוך מקום של איזון ודיוק.

כשאת הולכת לקנות כל דבר, שימי לב למנגינה, לצלילים תקלטי את הנוכחות שלהם ויחד עם זאת תתחברי לרצון שלשמו הגעת כך שהרעש הסביבתי יהיה נעים ולא יסיט אותך.

כמובן שחוץ משהמיעה חוש הראייה,הטעם, הריח והחישה (מישוש) נכנסים לפעולה כולם ביחד ויוצרים השפעה קולקטיבית. אך ברגע שנהיה מודעים נוכל להיות קרובים לעצמנו ולהבין מה מפעיל אותנו.

מוסיפה לינק לשיר שאני מאוד אוהבת .

FOLLOW RIVERS

מה אתם אוהבים לשמוע?

שתפו איך צלילים וקולות משפיעים עליכם(((-:

49 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page